Ράλι Χιλής: Τάνακ δια περιπάτου - WRC


Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai έφτασε στη Χιλή ως πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, όμως το σφοδρό του ατύχημα το Σάββατο και η μηδενική συγκομιδή βαθμών τον άφησαν τρίτο στη βαθμολογία, καθώς ο Οζιέ πλέον προηγείται με 122 βαθμούς – δέκα περισσότερους του Τάνακ και δώδεκα του Νεβίλ. Οι τρεις διεκδικητές του τίτλου έχουν πια κερδίσει από δύο Ράλι φέτος.

Ο Οζιέ κατέκτησε τη δεύτερη θέση του αγώνα και της Power Stage με το λιγότερο γρήγορο από τα κορυφαία αυτοκίνητα, παίρνοντας ενίοτε και ρίσκα με την επιλογή ελαστικών στις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες, που ανά πάσα στιγμή μπορούσαν να μετατρέψουν σε λασπώδες το τερέν στη χώρα της Λατινικής Αμερικής.

Ο πρωταθλητής αμύνθηκε εξαιρετικά στις επιθέσεις του Σεμπάστιαν Λεμπ τις δύο τελευταίες μέρες του αγώνα. Οι δύο Γάλλοι ξεκίνησαν την τελευταία μέρα με διαφορά 5,1 δευτ. υπέρ του Οζιέ. Στην πρώτη κιόλας πρωινή Ειδική ο Λεμπ έδειξε τις διαθέσεις του, παίρνοντας 4 δευτερόλεπτα και πλησιάζοντας στο 1,1 δευτ.!

Ο Οζιέ απάντησε κερδίζοντας την επόμενη Ειδική με 4,2 δευτ., έπειτα χάνοντας μόνο 0,7 δευτ. από τον Λεμπ στην προτελευταία, και τέλος σημειώνοντας ταχύτερο χρόνο κατά 2,5 δευτ. από τον συμπατριώτη του στην Power Stage – παρά το γεγονός ότι μέσα στην Ειδική άνοιξε ο πυροσβεστήρας και εξάπλωσε μια αφόρητη κακοσμία, που επηρέασε την συγκέντρωση του Γάλλου.

O Λεμπ έκανε τον τέταρτο χρόνο στην τελευταία αυτή Ειδική, ανάμεσα στα Toyota των Γιάρι Μάτι Λάτβαλα και Κρις Μικ. Κι έτσι έφτασε στο πρώτο του βάθρο με τη Hyundai, το πρώτο της απέραντης καριέρας του χωρίς της Citroen, στον πρώτο του μόλις χωμάτινο αγώνα με το i20 WRC – το οποίο ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ιστορίας των ράλι απέδειξε ότι φέρνει όλο και πιο κοντά στα μέτρα του.

Όσο για τον Τάνακ, στην κορυφή, ακολούθησε πολύ συντηρητικό ρυθμό στις τρεις τελευταίες Ειδικές πριν την Power Stage, στην οποία επικράτησε με διαφορά 1,3 δευτ. από τον Οζιέ. Σχεδόν όλος ο αγώνας κύλησε έτσι -και χωρίς κανένα πρόβλημα- για τον Εσθονό, από τη δεύτερη Ειδική της Παρασκευής, που πέρασε επικεφαλής, μέχρι τέλους.

Οι Έλφυν Έβανς και Τέμου Σούνινεν είχαν έναν απροβλημάτιστο αγώνα στις δύο επόμενες θέσεις, χωρίς να γίνουν ποτέ απειλητικοί για το βάθρο με τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport. Όμως ο Φινλανδός χρειάστηκε να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις του Εσαπέκα Λάπι με το δεύτερο Citroen C3 WRC. Ο Σούνινεν τα κατάφερε, βοηθούμενος και από ένα τετ-α-κε του συμπατριώτη του στην τελευταία Power Stage, που του κόστισε 15 δευτερόλεπτα.

Πίσω από τον έβδομο Μίκελσεν, που άρχισε πολύ αργά να βρίσκει καλές ρυθμίσεις για το Hyundai i20 WRC, την οκτάδα έκλεισε ο Κρις Μικ της Toyota, έχοντας καθυστερήσεις όλο το πρωί του Σαββάτου έπειτα από έξοδο και ανατροπή του Yaris WRC στην πρώτη χθεσινή Ειδική.

Μάλιστα, ο Βρετανός πέρασε μόλις στην Power Stage τον νικητή της WRC2 Pro, το φαινόμενο που λέγεται Κάλε Ροβάνπερα. Όσο για τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, κατέληξε 11 ος μετά από πρόσκρουση σε έναν βράχο στην τελευταία Ειδική του Σαββάτου, αλλά πήρε τρεις βαθμούς με την τρίτη θέση στην Power Stage.

Μετά τους δύο αγώνες στη Λατινική Αμερική, στην Αργεντινή και έπειτα -για πρώτη φορά στην Ιστορία του θεσμού- στη Χιλή, το WRC τώρα επιστρέφει στην Ευρώπη για μια σειρά αγώνων στην ήπειρό μας, με πρώτο το Ράλι Πορτογαλίας στις 30 Μαΐου-2 Ιουνίου.

ΡΑΛΙ ΧΙΛΗΣ 2019

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

Ράλι Χιλής: Τάνακ δια περιπάτου - WRC

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

Ράλι Χιλής: Τάνακ δια περιπάτου - WRC

 

Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ

Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.

Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.

Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.

Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει ηToyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται Μάιο – Ιούνιο.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *